Comunicarea cu copilul de 6-12 ani

0
2559

Pe măsură ce copiii cresc și încep școala, aceștia devin tot mai independenți, petrecând o mare parte din timp, în afara casei – la școală sau cu cei de vârsta lor. Este esențial să vorbești cu copilul tău, pentru a păstra legătura, așa că, împărtășește idei, opinii și informații.

Comunicând cu copilul tău

Iată câteva sugestii, pentru a îmbunătăți comunicarea dintre voi:

  • Ia-ți timp pentru a vorbi despre activitățile din timpul zilei; asigură-te că el își dă seama că ești cu adevărat interesat și că asculți cu atenție.
  • Adu-ți aminte să vorbești cu el, nu către copil.
  • Pune întrebări al căror răspuns trece dincolo de „da” și „nu”, pentru a stimula o conversație mai profundă.
  • Profită de timpul petrecut în mașină călătorind sau de cel petrecut așteptând la coadă la supermarket, pentru a sta de vorbă cu copilul tău.
  • Ia-ți timp pentru a face sport împreună sau pentru a participa la evenimentele organizate de școală. Jucați, de asemenea, diferite jocuri și vorbiți despre lucrurile actuale și de interes ale copilului.
  • Încurajează-ți copilul să citească povești și cărți care sunt ușor deasupra nivelului său de competență.

Modele de comunicare și vocabular

Pe măsură ce copiii fac progrese școlare, capacitatea lor de înțelegere și folosirea limbajului, vor deveni mai elaborate. De obicei, copiii vor înțelege mai multe cuvinte și concepte, decât pot exprima. Copilul ar trebui să fie capabil să se implice în discursuri narative și să-și împărtășească ideile și opiniile, vorbind cu claritate.

Dacă suspectezi vreo problemă

Ar trebui să comunici în mod neîntrerupt cu profesoara copilului, despre deprinderile generale de limbaj și despre progresele lui. Copiii care au probleme de înțelegere și folosire a limbajului, riscă să aibă dificultăți școlare.

Citeste  CE ESTE KINETOTERAPIA?

Un copil care are dificultăți specifice de comunicare, cum ar fi, spre exemplu, bâlbâiala sau sâsâiala, ar trebui să consulte logopedul școlii (un expert care evaluează și tratează problemele de vorbire și limbaj). Păstrează legătura cu terapeutul, discutând despre țintele stabilite, activitățile de limbaj ce trebuie practicate acasă și despre progresele copilului. Dacă profesoara copilului suspectează o problemă de învățare bazată pe limbaj, se recomandă o testare a înțelegerii. Aceasta poate include un test de auz, o evaluare psihoeducațională (un test standardizat care evaluează stilul de învățare al copilului, la fel ca și procesele cognitive) și o evaluare a limbajului.

Probleme tipice de comunicare

Problemele referitoare la abilitățile de comunicare, pot include:

  • dificultăți de auz
  • dificultăți de concentrare a atenției sau îndeplinirea instrucțiunilor în clasă
  • dificultăți de reținere a informațiilor
  • achiziții sărace de vocabular
  • dificultăți de înțelegere a gramaticii
  • dificultăți în organizarea limbajului expresiv sau cu discursul narativ
  • dificultăți în îndeplinirea sarcinilor școlare, cum ar fi cititul și scrisul
  • vorbire neclară
  • bâlbâială persistentă sau sâsâială
  • anormalități legate de calitatea vocii, cum ar fi sunetele nefirești și răgușite (ar putea fi nevoie de o examinare efectuată de către un medic O.R.L. – un specialist în problemele urechii, nasului și gâtului)

Profesioniștii precum logopedul, terapeutul și medicul, îl pot ajuta pe copilul tău să depășească problemele de comunicare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.