Comunicarea cu Adolescentul (13 – 18 ani)

0
1208

Pe parcursul acestei perioade, adolescenții petrec cea mai mare parte a zilei în afara casei — la școală sau la activități „după-școală”, la slujbă și cu prietenii lor. Însă, este important să încerci să vorbești cu adolescentul tău în fiecare zi, să împărtășești păreri, idei și informații.

Iată câteva idei care să te ajute să comunici mai bine cu adolescentul:

  • Ia-ți timp pe parcursul zilei ori al serii să discuți despre activitățile lui; asigură-te că își dă seama că ești interesat cu adevărat și asculți cu atenț
  • Adu-ți aminte să vorbești cu adolescentul, nu către el sau ea.
  • Pune întrebări care au un alt răspuns decât „da” și „nu” pentru a stimula conversații mai profunde.
  • Folosește timpul petrecut în mașină călătorind, pentru a discuta cu adolescentul.
  • Fă-ți timp pentru a face sport împreună sau pentru evenimentele de la școală, jocuri și pentru a vorbi despre lucrurile actuale.

Vocabularul și comunicarea

În esență, adolescenții comunică la fel ca adulții, cu o maturitate crescândă, în timpul liceului. Ei înțeleg limbajul abstract, precum expresiile, limbajul figurat și metaforele. Explicațiile pot deveni mai mult figurative și mai puțin literale.

Adolescenții pot fi capabili să prelucreze texte ți înțelesuri abstracte, semnificații ale cuvintelor înrudite și ale contextelor, să înțeleagă semnele de punctuație și să formeze structuri sintactice complexe. Totuși, comunicarea este mai mult decât a folosi și înțelege cuvintele; presupune, de asemenea, cum anume gândesc adolescenții despre ei, despre egalii lor și despre persoanele cu autoritate.

Pe măsură ce adolescenții caută independența față de familie și își stabilesc propria lor identitate, aceștia încep să gândească abstract și să devină preocupați de chestiuni morale. Toate acestea modelează felul în care gândesc și comunică.

Citeste  Apa Alcalina, Apa Imbogatita cu Hidrogen

Dacă suspectezi o problemă

Ar trebui să comunici în mod constant, cu profesorii adolescentului, despre deprinderile generale ale limbajului și despre progresele făcute. Dacă profesorii suspectează o dizabilitate bazată pe învățarea limbajului, vor fi necesare niște teste în acest scop. Aceasta poate include un test pentru auz, o evaluare psihoeducațională (testare standardizată pentru a evalua stilul de învățare și procesele cognitive), și o evaluare pentru vorbire – limbaj.

Un adolescent cu dificultăți specifice de comunicare, precum bâlbâiala, ar trebui să fie ajutat de logopedul școlii (un expert care evaluează și tratează tulburările de vorbire și limbaj).

Probleme legate de calitatea vocii, precum răgușeala, respirația răsunătoare sau vocea iritată, cer o evaluare medicală făcută de un O.R.L. – ist (specialist în problemele urechii, nasului și gâtului).

Dar, în cele mai multe cazuri, tulburările de limbaj, vor fi fost identificate înainte de această vârstă. Totuși, creșterea dificultăților academice, ar putea să indice unele probleme subtile.

Adesea, părinții simt că anii adolescenței sunt dificili în ceea ce privește comunicarea, atunci când este ceva normal pentru adolescenți să-și provoace părinții și să reziste autorității. În orice caz, comportamentul care generează probleme serioase în familie, ar putea să nu fie normal pentru această perioadă de răzvrătire adolescentină. Dacă ai senzația că relația dintre tine și adolescent este, în mod special, dificilă, discută cu medicul tău.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here