5 Porţii de Fructe și Legume în Fiecare Zi și cele 5 Metode de Consum

0
919

Este posibil să fi auzit despre consumul indicat de 5 porții de fructe și legume pe zi – aproximativ 2 ½ cești. Dar, de fapt, experții recomandă consumul a chiar mai mult decât atât.
Nu există limite cu privire la cantitățile de fructe și legume de care te poți bucura, cu excepția cazului în care, desigur, le combini cu unt sau sos, sau să le prăjești! Dar, mulți dintre noi încă au probleme în a include fructele și legumele la masă.
Iată câteva idei prin care se poate face un obicei din consumul celor 5 (sau chiar mai multe) porții de fructe și legume pe zi.

  1. Începe cu prima masă a zilei. Mănâncă o porție sau două de fructe la micul dejun în fiecare zi. Ca să nu te plictisești, le poți combina. O jumătate de grapefruit, un măr sau un pumn plin de fructe de pădure – toate sunt alegeri foarte bune. Procedează așa și la prânz și la cină, dar, mâncând legume în schimb.
  2. Energie extra de la gustările din fructe sau legume. Carbohidrații din fructe și legume reprezintă mari surse de energie. Combinate cu o porție de proteine – cum ar fi o bucată de brânză, o cană de iaurt sau o lingură de unt de arahide și gata – ai parte de energie întreaga zi. Tulpini de țelină unse cu unt de arahide și presărate cu stafide, dorește cineva?
  3. Dublează porțiile de fructe și legume. Porțiile de fructe și legume recomandate pot fi mici. Spre deosebire de alte produse alimentare, este chiar indicat să dublăm numărul de fructe sau legume consumate. Se servește o cană de broccoli sau roșii, în loc de servirea standard de ½ ceașcă.
  4. Fructele și legumele ca ingrediente. Dacă îți place pâinea, avem vești bune pentru tine: O pâine de zucchini gătită la cuptor. Și uite cât de ușor consumi nutrienții necesari; este gustos și sănătos. Coace alimentele cu sos de mere și uită de ulei. Toacă legumele ( ardei, morcovi, țelină) și pune-le în rețeta preferată de chili. Dacă nu îți plac legumele prea mult, ascunde-le în mâncărurile care îți plac (cum ar fi morcovii gratinați în sos de roșii sau, încă o dată, zucchini în pâine). Este o metodă grozavă de a mânca porția de legume indicată, dar fără a fi nevoie să le guști.
  5. Încearcă un fruct nou, legume noi sau o rețetă nouă în fiecare săptămână. Corpurile noastre iubesc diversitatea. Propune-ți să încerci ceva diferit în fiecare săptămână. Ai putea să găsești ceva nou care să devină repede un aliment preferat. O metodă de bună de a mânca variat este prin consumul de fructe și legume, ce se coc în anotimpul respectiv, în zona ta. De obicei, acestea au un gust mai bun decât salata dulce de fructe sau merele scorojite pe care ești obișnuit să le vezi la cantină.
Citeste  Somnambulismul

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here