5 Motive de a Lua la Pachet Masa de Prânz

0
611

Cele mai multe școli încearcă din greu să-și îmbunătățească programul de masă și de a oferi cele mai bune și sănătoase mâncăruri, pe cât posibil. Dar, nu fiecare cantină oferă opțiuni atrăgătoare pentru un prânz sănătos. Educă-te atunci când vine vorba despre ceea ce cantina școlii are de oferit.

Chiar dacă școala asigură alternative sănătoase, nu de puține ori, poți destul de ușor cădea în capcana alegerilor nesănătoase, atunci când îți este foarte foame. Cum poți prelua controlul? Ia la pachet masa de prânz!

Iată 5 motive întemeiate de a lua la pachet prânzul – și gustările – de cel puțin două ori pe săptămână:

1. Cantități controlate. Nu ți s-a întâmplat niciodată să aștepti la coadă pentru a lua prânzul, doar ca să vezi că atunci când îți vine rândul, nu mai au ce mâncare îți place ție? Așa că, alegi iar pizza. Ia la pachet un prânz sănătos și ai scăpat de coada de la cantină (și de orice alte ispite). Plus că, dacă îți pui mâncarea la pachet, știi exact ce ingrediente ai folosit.
2. Varietate. Nu faci nimic greșit dacă te răsfeți ocazional cu pizza și hot-dog. Dar, dacă mănânci aceste alimente tot timpul, corpul tău, probabil, are nevoie de o schimbare. Un prânz la pachet, de câteva ori pe săptămână înseamnă că te poți bucura de unele mâncăruri preferate, pe care s-ar putea să nu le găsești la oricare cantină a școlii – ca un termos aburind, plin cu supa fierbinte de pui a mamei tale; lipie cu humus de casă sau chipsurile crocante din mere.
3. Energie. Dacă ai un meci important sau altă activitate după școală, planifică din timp un prânz și o gustare care să combine proteinele slabe și carbohidrații, pentru a-ți da energie și rezistență de durată.
Iată câteva idei: propriul mix de fructe uscate și nuci sau semințe de floarea soarelui, covrigei din cereale integrale și brânză cu un conținut scăzut de grăsime sau o pungă de morcovi baby și sos de iaurt.
4. Economii. Pune la pachet gustări sănătoase, astfel încât să nu te simți tentat să mergi să iei masa de prânz la fast-food sau la tonomat ori la magazinul de pe colț, pentru o ciocolată și un suc! Pune banii salvați pe astfel de gustări, deoparte.
5. Sentimentul de „ca acasă” și căldură. Mai ții minte când mama sau tata îți puneau mâncarea la pachet? Ia cu tine la pachet un prânz retro, compus din versiunile sănătoase a ce îți plăcea să mănânci când erai mai mic – cum ar fi unt de arahide și gem pe felii de pâine integrală.

Citeste  Cere ajutor: Treci peste obstacolele din trecut!

Indiferent dacă îți pui mâncarea la pachet sau mănânci la cantină, este important să faci alegeri sănătoase. Dacă îți faci griji că școala nu pune la dispoziție suficiente opțiuni alimentare sănătoase, spune-ți punctul de vedere și implică-te, pentru a încerca să produci o schimbare. Cere sfatul unui profesor despre cum poți începe sau întreabă pe cineva calificat din industria alimentară.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here